سفارش تبلیغ
صبا ویژن

iphone8

نظر

PUBG موبایل

پابجی یک بازی چندنفره در سبک بتل رویال است. در سبک بتل رویال بازیکن در انتهای بازی همه را کشته و تنها بازمانده جنگ است. البته پابجی امکان بازی تیمی را فراهم کرده که یک تیم نهایتا 4 نفره در انتها برنده خواهند شد.

بازی در جزیره ای کوچک شروع می شود، بازیکنان 1 دقیقه فرصت دارند تا به سرور وصل شوند. در نهایت با اتصال 100 بازیکن بازی اصلی شروع می شود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

تنظیمات بازی

قبل از اینکه وارد بازی شوید، چندین تنظیم مختلف وجود دارد که باید آنها را چک کنید و برای دستیابی به عملکردی بهتر آنها را تنظیم نمایید تا بتوانید بیشترین میزان Kill را نسیب خود کنید.

 

1. انتخاب حالت سوم شخص یا اول شخص

آخرین به‌روزرسانی نسخه موبایل پابجی این قابلیت را برای کاربران به ارمغان آورد که بتوانند بین دو حالت سوم شخص و اول شخص سوئیچ کنند. قبل از اینکه بازی را شروع کنید، می توانید دکمه Game Mode را که در زیر دکمه Start قرار گرفته است لمس کرده و بین دو حالت TTP به معنی سوم شخص و FPP به معنی اول شخص، یکی را انتخاب کنید.

پابجی موبایل

 

2. تنظیم کیفیت گرافیک بازی

پابجی موبایل به صورت خودکار این مورد را انجام می دهد اما اگر احساس می کنید بازی تان لگ می زند یا افت فریم دارد، می توانید کیفیت گرافیکی بازی را کاهش دهید. البته دقت کنید که تنظیمات گرافیکی بالاتر به شما کمک می کند تا راحت تر دشمنان را شناسایی کنید.

پابجی موبایل

 

3. قابلیت Peak & Fire

در بخش Basic در منوی تنظیمات می توانید گزینه Peek & Fire را روشن کنید. این کار به شما اجازه می دهد بدون دیده شدن بدنتان از پشت درخت ها و یا اشیاء دشمن را هدف گرفته و شلیک کنید. البته باید در نظر داشته باشید که همچنان سر شما دیده خواهد شد.

 

4. استفاده از سنسور ژیروسکوپ برای نشانه گیری

با استفاده از این قابلیت می توانید به جای لمس کردن صفحه نمایش گوشی، با تکان دادن آن صفحه نشانه گیری تفنگ را تغییر مکان دهید که در هنگام استفاده از دوربین بسیار کاربردی است. برای فعال کردن این ویژگی کافیست به منوی Basic در تنظیمات مراجعه کنید.

پابجی موبایل

 

5. مطمئن شوید Aim Assist روشن باشد

با روشن کردن این گزینه، نشانه گیری برای شما ساده تر می شود. با اینکه این گزینه همانند ماوس در کامپیوتر ها نیست اما می تواند در درگیری های نزدیک تر به شما کمک کند تا دشمنان را زودتر از سر راه بردارید.

پابجی موبایل

 

6. گزینه Left Side Fire Button را روشن کنید

در منوی Settings و سپس Basic، قابلیت left-side fire را روشن کنید تا بتوانید زمانی که با دست راستتان نشانه گیری می کنید با بخش چپ صفحه نمایش شلیک کنید. این گزینه در هنگام استفاده از تفنگ های دوربین دار بسیار کاربردی خواهد بود.

پابجی موبایل

 

7. قابلیت باز کردن خودکار در ها را فعال کنید

باز هم در منوی Settings و بخش Basic می توانید گزینه Auto open doors را فعال کنید تا سریع تر بتوانید وارد یک ساختمان شوید، آن هم بدون اینکه دکمه باز کردن درب را فشار دهید.

پابجی موبایل

 

8. اندازه و مکان دکمه های کنترل را تنظیم کنید

به بخش Settings و سپس Controls و پس از آن Customize مراجعه کنید، آنگاه با توجه به نیازتان می توانید اندازه و مکان دکمه های کنترل را تنظیم کنید. با اینکار می توانید راحت تر به دکمه های شلیک و … دسترسی داشته باشید.

پابجی موبایل

 

9. قابلیت تنظیم خودکار گرافیک را فعال کنید

در منوی Settings و سپس Graphics می توانید گزینه Auto adjust graphics را روشن کنید تا مطمئن شوید در طول بازی فریم ریت کامل را کسب می کنید. این بدین معنی است که در صورتی که تلفن همراه شما داغ شود یا شارژ باتری کاهش یابد، بازی به صورت خودکار کیفیت گرافیکی محیط را کاهش می دهد.

پابجی موبایلپابجی موبایل

 

مکان های فرود

انتخاب بهترین مکان برای فرود خیلی مهم است. این مکان بستگی به شما دارد که دوست دارید سریعا وارد درگیری شوید یا اول اسلحه و خشاب و … را لوت کنید.

 

بهترین مکان های فرود در Miramar

اگر از بازیکنان جدید پابجی موبایل در نقشه صحرای Miramar هستید، بهتر است به فکر دانستن بهترین مکان های فرود باشید. خب، این صحرا مکان های مختلفی برای فرود دارد که لوت های خوبی در آنجا پیدا می شود و هر کدام از آنها درصدی ریسک دارند.

 

1. بیشترین لوت ممکن در کنار بالاترین میزان ریسک

  • Hacienda del Patron (درست در بالای San Martin در وسط نقشه)
  • Pecado (در جنوب غربی San Martin، بین شبکه برق و قبرستان)

 

پابجی موبایل

 

2. لوت بیشتر در کنار ریسک بالا

  • Prison (در کنار گوشه جنوب غربی نقشه)
  • Campo Militar (در کنار گوشه شمال شرقی نقشه)

 

پابجی موبایل

 

3. لوت خوب، ریسک پایین

  • Minas Generales (در جنوب غربی San Martin)

 

پابجی موبایل

بهترین نقاط فرود در Erangel

 

1. بیشترین لوت ممکن در کنار بالاترین میزان ریسک

  • Military Base (جنوب نقشه)
  • Prison (گوشه نقشه)
  • Mansion (درست بالای زندان)
  • Mylta Power (جنوب شرقی زندان)

 

پابجی موبایل

 

2. لوت بیشتر در کنار ریسک بالا

  • School (وسط نقشه)
  • Severny (شمال نقشه)
  • Pochinki (وسط نقشه)

 

پابجی موبایل

 

3. لوت مناسب در کنار ریسک بسیار پایین

  • پناهگاه

 

موقعیت یابی در لحظات آخر

زمانی که به آخرین دقایق بازی نزدیک می شوید، دایره بسیار کوچک می شود و یک اشتباه باعث خواهد شد تا به لابی فرستاده شوید.

 

1. در لبه نقشه بازی کنید

اگر مجهز به دوربین 4x یا 8x هستید، در لبه ناحیه Play Zone جایی که دایره آبی به دایره سفید نزدیک تر است بازی کنید. این باعث خواهد شد تا زاویه دید کاملی به بازی داشته باشید و کمترین احتمال رو به رو شدن با بازیکنان از پشت سر را دارید.

 

2. به قصد کشت شلیک کنید

اگر کسی را دیدید که شما را ندیده است، در صورتی شلیک کنید که مطمئن هستید آن شخص می میرد، در غیر این صورت شما تنها جایگاه خود را لو داده اید. همیشه سر را هدف گرفته و پشت سر هم شلیک کنید.

 

3. به وسط تیراندازی نروید

اگر به جز شما دو بازیکن دیگر زنده مانده اند، مخفی شوید و صبر کنید تا یکی از آنها دیگری را بکشد، سپس شخص باقی مانده را بکشید.

 

ترفند های متفرقه پابجی موبایل

 

1. صدای پس زمینه ماموریت غیر ممکن را غیر فعال کنید

پابجی اخیرا با سازندگان فیلم Mission Impossible: Fallout تیم شده است تا تم این فیلم را به همراه موسیقی متنش به بازی اضافه کند. با رفتن به بخش Audio در تنظیمات این صدا را خاموش کنید.

پابجی موبایل

 

2. پیام های چت سریع را تغییر دهید

چت های سریع در بازی های تیمی گزینه کمکی خوبی است به خصوص اگر از آنها درست استفاده کنید. با اینکه تنظیمات پیش‌فرض آنها خوب هستند، ممکن است بخواهید این پیام ها را متناسب با تیم خودتان تغییر دهید. به سادگی به منوی تنظیمات مراجعه کنید و در آنها از بخش Quick Chat این پیام ها را تغییر دهید. هر چند که نمی توانید خودتان پیامی در آن بنویسید اما بهتر است بهترین گزینه ها را انتخاب کنید.

پابجی موبایل

 

3. از هدفون برای شنیدن صدای پای دشمنان استفاده کنید

بیشتر بازی های تیر اندازی به شما اجازه می دهند تا از طریق صدا راحت تر مکان احتمالی دشمن را حدس بزنید. با اینکه اسپیکر های استریو گوشی شما به اندازه کافی خوب هستند، اما با استفاده از یک هدفون مناسب می توانید علاوه بر شنیدن صدای درگیری از دور، صدای پای دشمنان را هم بشنوید.

 

4. در ناحیه قرمز رنگ زنده بمانید

بازی پابجی موبایل مکررا نقاط شانسی را به عنوان red zone انتخاب می کند. اگر خود را درون یکی از این نقاط یافتید، پیشنهاد می کنم فوری از آن مکان خارج شوید وگرنه در آنجا گیر افتاده و در نهایت خواهید مرد. به هر حال اگر درون یک دایره قرمز رنگ گیر افتادید، بهترین شانس شما این است که به داخل یک ساختمان پناه ببرید.

 خرید یوسی پابجی موبایل در کمتر از 3 دقیقه در ایران موجو

5. از نقشه استفاده کنید

فرقی ندارد که در کدام ناحیه بازی می کنید، نقشه همیشه توسط نقاط امن، نقاط قرمز و … بروز می شود پس بهتر است همیشه چشمتان به نقشه بازی باشد. نقشه در بازی پابجی موبایل همچنین زاویه درگیری، رد پا و خودرو ها را نشان می دهد.

پابجی موبایل

 

6. از ناحیه قرمز به عنوان نقطه استراتژیکی استفاده کنید

این مورد چیزی نیست که بتوانید همیشه آن را به کار ببرید، اما بعضی وقت ها نواحی قرمز رنگ می توانند دوست شما باشند. اگر در هنگام بمباران داخل یک ساختمان باشید، می توانید دو کار را انجام دهید:

  • از این سر و صدا برای پوشاندن صدا و رد پای خود استفاده کنید تا تمامی لوت های موجود در ساختمان را بدست بیاورید.
  • متوجه خواهید شد که بسیاری از بازیکنان در حال فرار هستند، که به شما این اجازه را می دهند تا به سادگی آنها را بکشید. علاوه بر این، اگر بازیکنی را دیدید، می توانید از صدای بمباران برای پوشاندن صدای پای خودتان استفاده کرده و با چاقو آنها را بکشید.

 

7. صدای اضافی هم تیمی هایتان را قطع کنید

در آخرین نسخه پابجی موبایل، می توانید صداهای ناخواسته هم تیمی های خودتان را توسط لمس کردن آیکون اسپیکر قطع کنید. این کار باعث می شود تا منویی با نام هم تیمی هایتان ظاهر شود، به سادگی روی آیکون اسپیکر کنار هر فرد کلیک کرده و صدای او را قطع کنید.

پابجی موبایل

 

8. درون خودرو ها مخفی شوید

نشستن داخل صندلی شاگرد به شما کمک می کند تا بدون آگاه کردن بازیکنان درون خودرو مخفی شوید. آنها همچنان می توانند شما را ببینند، اما در صورتی که خودرو تان را وسط بیابان پارک کرده باشید. دلیلی وجود ندارد که بازیکنی به خودرویی که حرکت نمی کند شک کند.

پابجی موبایل

 

9. بدون حرکت کردن به اطراف نگاه کنید

می توانید پشت نقاط مختلف مخفی شده و با استفاده از دکمه شبیه به چشم گوشه های هر مکان را جستجو کنید. این کار به شما کمک می کند تا بدون دیده شدن، دشمنان را رصد کنید.

پابجی موبایل

 

10. مثل یک حرفه ای خود را درمان کنید

زمانی که خود را درمان می کنید، می توانید نیم ثانیه بدون انجام هیچ کاری حرکت کنید. زمانی که عجله دارید، در همان نیم ثانیه ی پایانی شروع به حرکت کردن کنید. این قابلیت زمانی که دایره قرمز رنگ پشت سر شماست بسیار کاربردی خواهد بود.

 

11. از نوشابه های انرژی زا و مسکن ها استفاده کنید

نوشابه های انرژی زا و مسکن ها به صورت خودکار و برای مدتی شما را درمان می کنند و همچنین سرعت شما را افزایش می دهند، بنابراین هر از گاهی از آنها استفاده کنید. بسیاری از بانداژ ها و پک های سلامتی بیشتر از 75 درصد شما را درمان نمی کنند. درست است که نوشابه ها و مسکن ها زمان می برند تا شما را درمان کنند اما آنها جان شما را به صورت 100 درصدی پر می کنند.

پابجی موبایل

 

12. ثابت نمانید

ثابت ایستادن در یک جا به مدت طولانی شما را تبدیل به یک هدف خوب برای اسنایپر ها می کند، همیشه در حرکت باشید و زمانی که می خواهید توقف کنید پناه بگیرید. میدان جنگ در پابجی همیشه پر از بازیکنانی با اسنایپر است و بسیاری از این بازیکنان می تواند با یک شلیک شما را از سر راه بردارند. بنابراین همیشه در حرکت باشید.