سفارش تبلیغ
صبا ویژن

iphone8

نظر

در 18 مارچ سال 2019، کمپانی اپل طی یک تصمیم غافلگیرکننده، محصول جدیدی از آیپدهای سری mini  خود را معرفی کرد. با وجود اینکه از سال 2015 به بعد، که آخرین آیپد از این سری یعنی آیپد مینی 4 تولید شد، خبری از تولید محصول جدیدی برای این سری  نبود، همه گمان می‌کردند که دیگر  خانواده آیپدهای مینی فراموش شده‌اند و خبری از تبلت جدید در این نسل نیست. اما با معرفی آیپد مینی 5 بار دیگر این کمپانی همه را متعجب کرد. در ادامه این مقاله از فروشگاه آنلاین موبایل هاکان موبایل قصد داریم به بررسی مشخصات فنی و قابلیت های تبلت اپل مدل iPad mini 5 7.9 4G ظرفیت 256 گیگابایت بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

مشخصات فنی تبلت اپل مدل iPad mini 5 7.9 4G ظرفیت 256 گیگابایت

آیپدهای اپل همیشه از قابلیت ها و امکانات منحصر به فردی برخوردار بوده و هستند از این رو توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب می کنند. در ادامه، مشخصات فنی این تبلت را بررسی می‌کنیم تا ببینم بعد از این غیبت طولانی، حالا این سری از آیپدها با چه تغییراتی بازگشته است و این که آیا این تغییرات به قدری قابل توجه هست که رضایت کاربران را جلب کند یا خیر؟ پس نگاهی به ویژگی‌های این محصول می‌اندازیم.

مشخصات فنی تبلت اپل مدل iPad mini 5 7.9 4G ظرفیت 256 گیگابایت

طراحی تبلت اپل مدل iPad mini 5 7.9 4G

در نگاه اول، حاشیه‌های نسبتاً زیاد این آیپدها توجه را جلب می‌کند که کاملاً مشابه مدل‌های پیشین خود است. پس از این نظر تغییری نمی‌بینیم و صد البته که این امر مورد پسند کاربران و طرفداران آیپدهای اپل نیست. این حاشیه‌ها با وجود محصولات جدید موجود در بازار که سعی در کاهش هرچه بیشتر آن دارند، دمده و ناخوشایند است. طبق معمول، در حاشیه بالایی دوربین سلفی قرار گرفته و در پایین، دکمه هوم با حسگر اثر انگشت روی آن جای گرفته‌اند. در پشت بدنه نیز، تک دوربین تعبیه شده برای این تبلت در گوشه سمت چپ قسمت بالای آن قرار دارد. دکمه پاور هم که در لبه‌ی بالای بدنه و در سمت راست قرار داده شده و دکمه‌های راکر صدا در لبه‌ی سمت راست جای گرفته‌اند.

این آیپد مینی همانطور که از نام آن برمی‌آید، چندان بزرگ نیست و  برای استفاده روزمره مناسب‌تر است. ابعاد این آیپدها در طول آن به 203.2 میلی‌متر و در عرض، به 134.8 میلی‌متر می‌رسد. ضخامت این تبلت‌ها، تنها 6.1 میلی‌متر است. وزن آیپد مینی 5، تنها کمتر از 308 گرم است. تمامی این آیتم‌ها باعث می‌شود که این  سری از آیپدها برای استفاده معمولی در روز مناسب بوده و در کار کردن طولانی از آن، موجب اذیت و آزار کاربر نشود. فریم و بدنه این تبلت از جنس آلومینیوم بوده که به زیبایی آن کمک می‌کند.

صفحه‌ نمایش تبلت اپل مدل iPad mini 5 7.9

صفحه نمایش این تبلت‌ها، از یک نمایشگر 7.9 اینچی بهره می‌برد که تغییرات مثبتی نسبت به گذشته داشته است. این آیپدها از پهنه رنگی  P3  برخوردار بوده که با بهره‌گیری از تکنولوژی True Tone ، می‌تواند طبق ادعای شرکت سازنده تا 25 درصد نمایشگر  را روشن‌تر کند. این صفحه نمایش از نوع LCD  بوده و از رزولوشن بالای 1536×2048 بهره می‌برد. تراکم پیکسل در اینچ در این نمایشگر بالا بوده و به عدد 326 پیکسل در اینچ می‌رسد. با توجه به حاشیه‌های زیاد، نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه، تنها در حدود 70.6 درصد است.

صفحه‌ نمایش تبلت اپل مدل iPad mini 5 7.9

دوربین تبلت اپل مدل مینی 5

مجموعه دوربین در این آیپدها از کیفیت چندان بالایی برخوردار نیستند. تنها دوربین اصلی در این آیپدها، تنها 8 مگاپیکسلی بوده و درجه گشودگی دیافراگم آن به  f/2.4  می‌رسد. با این دوربین می‌توانید با کیفیت 1080p HD  و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنید. این دوربین در نور کم از توانایی بالایی برخوردار بوده و می‌توان تصاویری بدون نویز و با کیفیت ثبت کرد. علاوه بر اسکن اسناد به کمک دوربین اصلی، می‌توان با بهره‌گیری از سنسورهای پیشرفته  آن تکنولوژی واقعیت افزوده را تجربه کرد.

 دوربین سلفی با کیفیت 7 مگاپیکسلی دز جلوی این تبلت‌ها تعبیه شده که درجه گشودگی دیافراگم آن به f/2.2  می‌رسد. کیفیت فیلمبرداری مشابه دوربین اصلی بوده و می‌توان در تماس‌های ویدئویی از آن بهره گرفت. متأسفانه این دوربین برخلاف آیپدهای سری پرو از نوع TrueDepth  نبوده و نمی‌تواند از Face ID  پشتیبانی کند. این به معنی آن است که این تبلت‌ها از امکان بازگشایی قفل صفحه به کمک تشخیص چهره برخوردار نیستند.

دوربین تبلت اپل مدل مینی 5

قابلیت‌های دیگر تبلت اپل مدل iPad mini 5 7.9 4G ظرفیت 256 گیگابایت

تا این قسمت با برخی از قابلیت‌ها و امکانات تبلت آیپد مینی 5 آشنا شدیم. اکنون به بررسی ویژگی‌های دیگر این تبلت از نگاهی دیگر می‌پردازیم تا کسانی که قصد خرید آن را دارند، اطلاعات خود را تکمیل کنند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا  توان پردازشی این تبلت‌ها، توانایی باتری، امکانات ارتباطی و دیگر قابلیت‌های آن را یررسی کنیم.

  • از مهمترین توانایی‌های کاربردی این آیپدها، پشتیبانی از نسل اول قلم‌های استایلوس اپل یا Apple Pencil  است. این قلم‌ها از اپلیکیشن‌های مختلفی مثل Pixelmator Photo  ، Notability  ، Procreate  و مایکروسافت آفیس و بسیاری دیگر از سایر برنامه‌ها پشتیبانی می‌کند. وسیله دیگری که برای این آیپدها طراحی شده، صفحه‌کلیدهای  موسوم به Smart Keyboard  است که به ایپد شما متصل شده و استفاده آن را ساده‌تر می‌کند. البته هر کدام از این لوازم جانبی بصورت جداگانه به فروش می‌رسند.
  • تراشه این آیپدها از نوع A12 Bionic  بوده که همان چیپست  7 نانومتری به کار رفته در ساخت آیفون‌های سری  X  است. این تراشه، متشکل از دو هسته 2.5 گیگاهرتزی Vortex  و چهار هسته 1.59 گیگاهرتزی Tempest  است. این تراشه، در آیپدهای مینی منجر به ارتقای 3 برابری در عملکرد دستگاه و پیشرفت 9 برابری در توانایی گرافیکی آن نسبت به گذشته گذشته شده‌ است.
  • ظرفیت باتری طبق معمول اعلان نشده اما شرکت سازنده توانایی باتری را 19.1 وات ساعت ذکر می‌کند.
  • سیستم عامل آیپد مینی 5، iOS 12  بوده و دارای امکاناتی مثل جستجو با عکس، یادداشت صوتی یا Voice Memos  و میان‌بر Siri می‌باشد.

قیمت تبلت اپل مدل iPad mini 5 7.9 4G ظرفیت 256 گیگابایت

قیمت تبلت اپل مدل iPad mini 5 7.9 4G ظرفیت 256 گیگابایت مسلماً نباید زیاد بالا باشد. این تبلت‌ها که با رنگ‌های نقره‌ای (Silver)، خاکستری (Space Gray) و طلایی یا گلد (Gold) عرضه می‌شوند. اگر قصد خرید این آیپدها را دارید، می‌توانید آن را از سایت هاکان موبایل با بهترین قیمت خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی هاکان موبایل انواع مختلف موبایل‌ها و تبلت‌ها با بهترین قیمت‌های بازار را ارائه می‌کند.

منبع:https://hakanmobile.com/product/ipad-mini-5-7-9-4g-256gb/